-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16803 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

مي گوييم اسلام احكامش ابدي است، در اسلام حكم برده داري داريم حال كه برده داري وجود ندارد چطور احكام ابدي است؟
اين كه گفته شده است قرآن و احكام الهي ابدي است؛ يعني، مشروط به تحقق موضوعات مي باشد؛ زيرا هر حكمي تابع موضوع خود مي باشد و به فرض تحقق آن موضوعات حكمي كه در قرآن آمده است بايد بر آن جاري شود؛ ولي اگر موضوع منتفي شد، حكم نيز به نحو سالبه به انتفاء موضوع منتفي است. در مثل اين مطلب كه شايد در زمان حكومت امام زمان(عج) اصلاً در هيچ جاي دنيا شراب و يا آلات قمار وجود نداشته باشد، آن گاه آيا مي توان نتيجه گرفت كه قرآن براي قبل از ظهور نازل شده است و يا نزول آيات مربوط به آن، با علم الهي بر ترك آن در عصر ظهور منافات دارد؟ هرگز! زيرا آمدن حكم آن در قرآن به فرض وجود موضوع است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.